דבר מנהל בית חינוך

ערן ברסלר

16.7.23

כ"ז תמוז תשפ"ג

לקהילת מגידו היקרה

בית חינוך מגידו שוכן בלב המרחב הביוספרי במועצה האזורית מגידו. התפיסה החינוכית של בית הספר שזורה יחד עם עקרונות המרחב הביוספרי, והיא מושתתת על הדדיות בין בית הספר לארגוני החינוך הבלתי פורמלי במועצה, על כבוד לפרט ולקהילה, על טיפוח ערכי תרבות ומורשת, ועל שמירה וטיפוח מרחבי הטבע והסביבה.

חינוך לתפיסתי הוא "אומנות המפגש": מפגש בין אנשים, מחנכים, תלמידים, הורים ושותפים לעשייה החינוכית. כל מפגש בין מבוגר לתלמיד- בכיתה, בחצרות, בטיולים, בשיחות אישיות, במרחבים וירטואליים- הוא בעל ערך ומשמעות לשני הצדדים. משימתנו המרכזית היא  לפעול כל הזמן לשפר ולדייק את יכולתנו להיות ה"אומנים" הטובים ביותר בתחומינו. 

מיוחס לרבי מקוצק המשפט הבא: "אדם צריך להסתובב בעולם הזה עם מעיל בעל כיס בכל צד. בכיס אחד פתק בו כתוב "בשבילי העולם נברא" ובשני פתק בו כתוב ו"אנוכי עפר ואפר". כך האדם צריך לפסוע בעולם תוך שהוא מתנדנד בין שני הכיסים".

עלינו לטפח את חברי קהילת בית הספר בהשראת המתח המתואר בפתקים של הרבי מקוצק- להגשים עצמנו ולתת מקום גם לאחרים, לחתור להצלחה ולמצוינות, אך לקבל באהבה גם את הטעות והכישלון, לשאוף להישגים גבוהים בכל התחומים ויחד עם זאת לעזור לנזקק ולחלש.

בברכה,

ערן ברסלר
מנהל בית הספר ומנכ"ל קמפוס חינוך מגידו